Hermespol
Firma transportowa Hermespol obecna jest na polskim rynku transportowo-spedycyjnym od ponad 1992 roku. Był to okres dynamicznego rozwoju i kluczowych zmian w zakresie działalności przedsiębiorstwa. Efekty owych kilkudziesięciu lat przeobrażeń widoczne są dziś w postaci dwóch podmiotów gospodarczych Hermespol sp. z o. o i P.W Hermespol.
Certyfikat Kompetencji Zawodowych
Jako jedni z pierwszych w Polsce otrzymaliśmy Certyfikat Kompetencji Zawodowych w międzynarodowym transporcie drogowym rzeczy.
Posiadamy licencje na wykonywanie drogowego przewozu rzeczy zarówno krajowego jak i międzynarodowego – uprawniają nas one do wykonywania przewozów w relacjach krajowych i międzynarodowych.
Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych
Od samego początku jesteśmy członkiem Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych (Z.M.P.D), a od 1999 roku również Stowarzyszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Poznaniu.
Pierwsze lata
Pierwsze lata działalności firmy były dość trudne. Przedsiębiorstwo budowało swoją pozycje rynkową rozpoczynając od zera. Początkowym środkiem trwałym był jeden ciągnik siodłowy z naczepą – Mercedes Benz typu 1735.
W związku z rozwojem rynku, pojawiło się wielu nowych, kluczowych kontrahentów a wraz z nimi rosnące wymagania i potrzeby. Aby nim sprostać przedsiębiorstwo zaczęło stopniowo powiększać swój tabor, m.in.: o nowe zestawy z oplandekowanymi naczepami, izotermami i chłodniami.
Własna baza transportowa
Z biegiem czasu, z uwagi na znaczny rozwój taboru, zaistniała potrzeba posiadania własnej bazy transportowej, niezależnego warsztatu samochodowego, parkingu dla firmowych samochodów ciężarowych i stacji paliw , serwisu wymiany opon.
W 2000 rok
Hermespol zaczął realizować te i inne potrzeby w swojej nowej bazie w Kleszczewie, na działce o powierzchni ponad 3,5 ha.
W 2014 roku
Hermespol oddaje do użytku nowy, ultranowoczesny obiekt – Halę magazynową wysokiego składowania wraz z częścią biurową.
W 2017 roku
Hermespol rozpoczyna budowę centrum logistycznego w miejscowości Krzyżowniki, tuż przy punkcie poboru opłat autostrady A2.
Magazyn bardzo wysokiego składowania, charakteryzujący się maksymalnym obciążeniem ogniowym oraz trzykondygnacyjnego kompleksu biurowego.
W 2022 roku
Następuje rozbudowa magazynu o kolejne kilka tysięcy m2, przy zachowaniu tych samych, wysokich standardów oraz ponownie maksymalnego obciążania ogniowego.